środa, 10 października 2012

Test Coopera 2012 - Poznań


AZS z całej Polski już w maju organizowało darmowy Test Coopera dla wszystkich którzy chcieli zmierzyć się z tym zadaniem i ocenić swoją sprawność według wyliczeń właśnie Coopera, jednak dopiero tym razem (bo w niedziele) dane mi było w nim uczestniczyć, oczywiście samemu bez żadnego problemu można sobie taki test zorganizować ale w grupie jakoś raźniej i człowiek zawsze daje z siebie więcej. Tak więc 7 października zjawiłem się na bieżni w Poznaniu i wziąłem udział w tym bezpłatnym teście i wyszło 2820 metrów, choć ostatnie dwa tygodnie w moim wykonaniu to prawie zero biegania, zbyt dużo pracy i spraw na głowie, wyszło tyle ile myślałem że wyjdzie i jak na moje obecne zdrowie to dobry wynik. Każdy uczestnik dostał także koszulkę okolicznościową i fajną zawieszkę z wpisanymi danymi i wynikiem.

Za 18 dni mój ostatni półmaraton w tym roku w którym chciałbym pobiec o 5 minut lepiej niż ostanio a wcześniej w najbliższą niedzielę będę kibicował maratończykom w Poznaniu, biegnijcie i pobijajcie swoje rekordy - tego Wam życzę - ja za rok pobiegnę z Wami w Poznaniu :)


Test Coopera – próba wytrzymałościowa opracowana przez amerykańskiego lekarza Kennetha H. Coopera na potrzeby armii USA w 1968 roku, polegająca na 12-minutowym nieprzerwanym biegu. Obecnie jest szeroko stosowany do badania sprawności fizycznej przede wszystkim sportowców. Kenneth Cooper opracował zestaw ćwiczeń obejmujących bieg, chód, pływanie i kolarstwo. Jednak to próba biegowa cieszy się największą popularnością. Kondycję fizyczną, w zależności od wieku i płci określa się na podstawie pokonanego dystansu. (źródło: Wikipedia)


1 komentarz:

  1. Tez robimy test otwarty Coopera, ale wiosną przed biegiem częstochowski:)Powodzenia na połówce i zrealizowania założeń:) pozdrówka;)

    OdpowiedzUsuń